X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

اخراجی‌های والوو چطور موفق شدند به واقعیت عینک castAR دست یابند؟!

11:58   |   يكشنبه 25 آبان ماه 93   |   تعداد بازدید : 11338
اخراجی‌های والوو چطور موفق شدند به واقعیت عینک castAR دست یابند؟!,اخراجی‌های والوو، castAR، عینک castAR، والوو، شرکت Valve، عینک واقعیت افزوده، augmented reality glasses، استارت آپ، Technical Illusions، کیک استارتر، گجت castAR، Mountain View، متخصصان سخت‌افزاری، متخصصان نرم‌افزار، دستگاه AR، بنیانگذار Valve، Half-Life، Portal، تجارب VR، واقعیت مجازی، Virtual Reality، Augmented Reality، AR، پروژه‌های Valve، مشخصات castAR، عینک اکتیو شاتر، Active shutter، پروژکتور، تصاویر سه‌بعدی، Infrared LED، سنسورهای مادون‌قرمز، هدست VR، دکمه جوی‌استیک، فرکانس رادیویی، RFID، Dragons، Dungeons، Warhammer
اخراجی‌های والوو، castAR، عینک castAR، والوو، شرکت Valve، عینک واقعیت افزوده، augmented reality glasses، استارت آپ، Technical Illusions، کیک استارتر، گجت castAR، Mountain View، متخصصان سخت‌افزاری، متخصصان نرم‌افزار، دستگاه AR، بنیانگذار Valve، Half-Life، Portal، تجارب VR، واقعیت مجازی، Virtual Reality، Augmented Reality، AR، پروژه‌های Valve، مشخصات castAR، عینک اکتیو شاتر، Active shutter، پروژکتور، تصاویر سه‌بعدی، Infrared LED، سنسورهای مادون‌قرمز، هدست VR، دکمه جوی‌استیک، فرکانس رادیویی، RFID، Dragons، Dungeons، Warhammer


اگر به یاد داشته باشید دو سال پیش شرکت والوو طی اقدامی عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی 25 نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. این اقدام اگرچه در ابتدا بسیاری از علاقه‌مندان را نسبت به آینده‌ی پروژه‌ها دلسرد کرد، اما مدیر و سرمایه‌گذار شرکت Valve گاب نیوول (Gabe Newell) با اطمینان اعلام کرد که تصمیم مذکور هیچ تأثیری بر پروژه‌های در دست این شرکت نخواهد داشت.
در آن زمان والوو در حالت ساخت یک عینک واقعیت افزوده یا augmented reality glasses بود که توسط دو نفر از کارکنان اخراجی این شرکت، جری السورث (Jeri Ellsworth) و ریک جانسون (Rick Johnson) در دست توسعه بود. این دو کارمند پس از ترک شرکت دست به تأسیس استارت آپ جدیدی با نام Technical Illusions گرفتند و موفق شدند به لطف کمک مالی یک‌میلیون دلاری کیک استارتر و بقیه‌ی اعضای سابق این شرکت پروژه را به سرانجام برسانند.
حالا با توجه به موفقیت‌های حاصله از ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی این عینک واقعیت افزوده به نظر می‌رسد مؤسسان Technical Illusions تصمیم دارند گام بعدی را در جهت توسعه‌ی این گجت جنجالی بردارند. آنها به این منظور نیازمند جذب افراد بیشتر به‌ویژه متخصصان سخت‌افزاری هستند و در همین راستا از سیاتل به Mountain View کالیفرنیا نقل‌مکان کرده‌اند!
دیوید هنکل-والاس مدیرعامل اجرایی  Technical Illusionدرباره‌ی علت این جابجایی می‌گوید:" ایده‌ی اصلی در پس این اقدام، جذب سرمایه مالی بیشتر و متخصصان سخت‌افزار باتجربه است. شکی نیست سیاتل رؤیای متخصصان نرم‌افزار است اما در زمینه‌ی سخت‌افزار چندان پیشتاز نیست." 
برای آن دست از افراد که مایلند بدانند این پروژه چطور از والوو سر درآورده، باید گفت، تیم توسعه‌ی والوو در ابتدا روی یک دستگاه AR کار می‌کردند که با لنزی مواجه شدند که به‌صورت تصادفی برعکس شده بود و به‌جای اینکه تصویر را به داخل چشم منعکس کند، آن را به دنیای فیزیکی بیرون منعکس می‌کرد و تصویری با فاصله ایجاد می‌شد. این مسئله السورث را به فکر واداشت. او سپس به مطالعه بیشتر پرداخت و متوجه شد این قابلیت می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند و به‌این‌ترتیب  فرد دچار سرگیجه حاصل از عدم تعادل نمی‌شود. این روش برای حل مشکلات مناسب بود و او شروع به کار روی سخت‌افزاری مبتنی بر همین اصل کرد. جانسون جزو تیم لینوکس بود؛ یکی از سه‌نفری که پروژه کلی لینوکس را آغاز کرده بودند. او می‌گوید: "متوجه شدم جری روی پروژه عالی کار می‌کند، ابتدا در اوقات فراغتم روی نرم‌افزاری برای او کار کردم و به‌تدریج جزو تیم تمام‌وقت شدم. یک روز دنیا زیر پایمان لرزید و مجبور به ترک Valve شدیم اما توانستیم گاب بنیان‌گذار Valve را قانع کنیم که این فناوری را به ما واگذار کند، دو ماه بعد تمام کارهای حقوقی انجام شد و توانستیم شرکت را راه‌اندازی کنیم."
ممکن است این سؤال برای شما پیش‌آمده باشد که چرا Valve عینک را نخواست؟ اگر به بازی‌های تولیدی Valve نگاه کنید، مثلاً  Half-Life و Portal ، همه از نوع تجارب VR هستند. تفاوت واقعیت مجازی یا Virtual Reality با واقعیت افزوده یا Augmented Reality در این است که واقعیت مجازی همان‌طور که از نام آن پیداست، به خلق دنیای مجازی اشاره می‌کند و با اضافه کردن چند حسگر به دست کاربر، این امکان را برای او فراهم می‌آورد تا با اجسام چنین دنیایی تعامل برقرار کرد. اما واقعیت افزوده ترکیبی از واقعیت و دنیای مجازی است. به این صورت که مثلاً تصاویری مجازی برای استفاده از برخی ابزارها در محیط اطراف اضافه می‌شود و شخص می‌تواند با عناصر تصویر شده درست مثل اجسام واقعی برخورد کند. هر دو اصطلاح از این نظر شبیه هم هستند که شخص را در چیزی که واقعیت ندارد، اسیر می‌کنند. اما تفاوت در این است که واقعیت افزوده یا به‌صورت مخفف  AR، اضافه شدن عناصر مجازی به دنیای واقعی است و واقعیت مجازی یا VR غرق شدن شخص در دنیای مجازی است. جانسون می‌گوید: "تمرکز اصلی کار ما روی واقعیت افزوده بود. هرچند می‌خواستیم از این دستگاه در واقعیت مجازی استفاده کنیم، اما هنوز به کسی چیزی نگفته بودیم. در ضمن فکر می‌کنم در پروژه‌های Valve جایی برای این فناوری وجود نداشت."
مشخصات castAR به این صورت است که نمونه‌ی نهایی شامل یک عینک اکتیو شاتر (Active shutter) مجهز به تعدادی پروژکتور کوچک بوده که یک ماژول دوربین در بالای فریم آن تعبیه‌شده، بطوریکه با اتصال به کامپیوتر، پروژکتورها تصاویر سه‌بعدی را بر روی یک سطح بازتابگر (retro-reflective) پخش کرده درحالی‌که ماژول دوربین  برای ردیابی موقعیت و حرکت سر کاربر از سنسورهای مادون‌قرمز (Infrared LED) بهره می‌برد. نسخه‌ی نهایی این دستگاه دارای ظاهری تمیز و مرتب‌تر بوده و دیگر از مدارات و سیستم‌های پیچ‌درپیچ و چسب اثر نیست، بلکه تمامی مدارات، پروژکتورها و ماژول دوربین در محفظه‌های پلاستیکی باریک جایگذاری شده‌اند. 
 

نکته‌ی جالب در رابطه با این گجت آن است که شامل ابزار جانبی اختیاری است که امکان تبدیل آن به یک هدست VR را نیز فراهم می‌آورد، درحالی‌که یک دکمه جوی‌استیک هم دارد و دارای یک بخش شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) است که زیر سطح قرار می‌گیرد.  هر چیزی که تگ RFID داشته باشد با دقت سانتی‌متری توسط این سطح قابل رهگیری و شناسایی است. می‌توانید کارت‌های Magic: The Gathering را روی زمین قرار دهید و موجودات یا سرزمین آن را ایجاد کنید، موجودات Dungeons & Dragons را با آمار بازی خودتان تکمیل کنید و یا   Warhammer  بازی کنید و چون ما همه فاصله‌ها را می‌شناسیم، می‌توانید مه جنگ و بازه شلیک را محاسبه کنید.
در حال حاضر این عینک 135 گرم وزن دارد، هرچند السورث امیدوار است بتواند وزن آن را به 80 گرم در محصول نهایی کاهش دهد که به‌احتمال‌زیاد و با توجه به ساختار این عینک محقق خواهد شد.
 

حامیان اولیه‌ی castAR در کیک استارتر نخستین کسانی خواهند بود که نسخه‌هایی از این عینک جدید به همراه کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) را که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن ها و بازی‌های دلخواه خود را بسازند، دریافت خواهند کرد.
هنکل-والاس ادعا می‌کند کست ای آر فقط برای بازی نیست، بلکه پتانسیل اولیه برای استفاده در طراحی و پرزنتیشن های کاری را نیز دارد. وی امیدوار است این گجت بتواند فروش بالایی داشته و سود زیادی را برای این شرکت به همراه بیاورد. 
باید دید آیا این نسخه‌ی نهایی این پروژه واقعاً می‌تواند تمامی قابلیت‌های ادعا شده را محقق سازد. شما چه فکر می‌کنید؟!







:: تبلیغات

Photoshop CC Collection 2016

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
0
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.


:: تبلیغات
NP Android Collection 2016 - V7 - مجموعه نرم افزارهای اندروید 2016
آموزش جامع کسب مهارتهای هفتگانه ICDL 2016



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.