X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

تاریخچه شرکت بازی‌سازی محبوب و موفق کونامی

07:01   |   يكشنبه 25 مرداد ماه 94   |   تعداد بازدید : 13621
تاریخچه شرکت بازی‌سازی محبوب و موفق کونامی,کونامی , Konami , تاریخچه , شرکت کونامی , بازی‌سازی , بازی‌ , بازی‌های کامپیوتری , آمریکا , ژاپن , کنسول‌ , کنسول‌ بازی , Arcade , بازی آرکید , بازی فانتزی , تأسیس , کاگه‌ماسا کوزوکی , Kagemasa Kozuki , جک باکس , jukebox , صنعت بازی‌سازی , ایالت متحده , لوگوی شرکت , Konami of America , سیستم MSX , انگلستان , آلمان , بازی‌ ویدئویی , Famicom , نینتندو , NES , Nintendo , Entertainment , Konami Kosan , توکیو , لاک‌پشت های نینجا , ماشین‌ Pachinko , موزیک , اینترتیمنت , کمپانی هلدینگ , هلند , Software , Shanghai , ایکس باکس , پلی‌استیشن , GameCube , Hudson Soft , بورس سهام , e AMUSEMENT , باشگاه ورزشی , لاس‌وگاس , تاکویا کوزکی , Internet , Initiative , فیلم , Silent Hill , قرارداد همکاری , اتحادیه اروپا , بازار بورس , Dragon Collection , TAKASAGO , المپیک , Takuya Kozuki , TwinBee , Axelay , Time Pilot , Life Force , سینماتیک  , Metal Gear , ژانر , Pro Evolution Soccer , PES , Fifa , EA , Winning Eleven , پروژه
کونامی , Konami , تاریخچه , شرکت کونامی , بازی‌سازی , بازی‌ , بازی‌های کامپیوتری , آمریکا , ژاپن , کنسول‌ , کنسول‌ بازی , Arcade , بازی آرکید , بازی فانتزی , تأسیس , کاگه‌ماسا کوزوکی , Kagemasa Kozuki , جک باکس , jukebox , صنعت بازی‌سازی , ایالت متحده , لوگوی شرکت , Konami of America , سیستم MSX , انگلستان , آلمان , بازی‌ ویدئویی , Famicom , نینتندو , NES , Nintendo , Entertainment , Konami Kosan , توکیو , لاک‌پشت های نینجا , ماشین‌ Pachinko , موزیک , اینترتیمنت , کمپانی هلدینگ , هلند , Software , Shanghai , ایکس باکس , پلی‌استیشن , GameCube , Hudson Soft , بورس سهام , e AMUSEMENT , باشگاه ورزشی , لاس‌وگاس , تاکویا کوزکی , Internet , Initiative , فیلم , Silent Hill , قرارداد همکاری , اتحادیه اروپا , بازار بورس , Dragon Collection , TAKASAGO , المپیک , Takuya Kozuki , TwinBee , Axelay , Time Pilot , Life Force , سینماتیک  , Metal Gear , ژانر , Pro Evolution Soccer , PES , Fifa , EA , Winning Eleven , پروژه


صنعت بازی‌های کامپیوتری زمانی به عنوان یک بخش کوچک به حساب می‌آمد اما امروزه با فروشی معادل 91.5 میلیارد دلار در سال 2015 به عنوان یکی از پرسود ترین تجارت‌های جهان به حساب می‌آید. بهره‌گیری از تکنیک‌های جذاب بصری، فناوری بالای گرافیکی و ایده‌های خاص برای سرگرمی، کاری کرده که دیگر این حوزه مختص کودکان و نوجوانان نباشد، بطوریکه امروزه شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی بازی‌هایی را روانه بازار می‌کنند که کل اعضای خانواده بتوانند پای آن بنشینند. شاید سی سال پیش کسی تصور نمی‌کرد که صنعتی به نام بازی‌های ویدئویی پدید بیاید و جزو  پررونق ‌ترین و با ثبات‌ترین صنایع روز دنیا شود و میلیاردها دلار در آن جابه‌جا شود. صنعت بازی‌سازی به قدری مهم شده که در برخی کشورهای پیشرفته‌ی دنیا از آن به عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی و به نوعی فرهنگ و حتی ورزش یاد می‌شود. کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن که خود تولیدکننده‌ کنسول‌های بازی هستند، با جذب میلیاردها دلار سرمایه، هر ساله بر اهمیت و ثبات بازار بازی‌های ویدئویی می‌افزایند، در این بین شرکت‌های فعال در این حوزه نیز در تلاش‌اند تا همواره با ارائه محصولات خلاقانه و جذاب‌تر از یکدیگر پیشی بگیرند.
کونامی یکی از شرکت‌های بازی‌سازی صاحب سبک است که برای چندین سال در حوزه تولید بازی فعالیت داشته است. این شرکت ژاپنی در حال حاضر یکی از پردرآمدترین و سودآورترین شرکت‌های فعال جهان در زمینه ساخت سرگرمی‌های الکترونیکی است که نه تنها یک تولیدکننده و ناشر بازی‌های کامپیوتری، بلکه یک شرکت سازنده انیمه (انیمیشن‌های سبک ژاپنی)، اسباب‌بازی‌های گوناگون، دستگاه‌های بازی آرکید (Arcade) و کارت‌های بازی فانتزی کودکان نیز به شمار می‌رود. کونامی در طول 25 سال گذشته، عناوین زیادی از تولید کرده که جزو بازی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در جهان به شمار می‌روند در حالی که نه‌تنها در ژانرها و سبک‌های گوناگون تولید می‌شوند، بلکه هرکدام در ژانر خود به نوعی پایه‌گذار استانداردهای مهمی هم بوده‌اند.
 در این مقاله قصد داریم به معرفی این شرکت محبوب و پرطرفدار، چگونگی تأسیس آن و سیاست‌هایی که باعث شده این شرکت طی سال‌ها به موفقیت برسد، بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه
سال‌های 1979-1969
شرکت کونامی یا Konami در 21 مارس سال 1969 توسط کاگه‌ماسا کوزوکی (Kagemasa Kozuki) در اوزاکای ژاپن تأسیس شد. این شرکت در ابتدا تنها به‌عنوان یک شرکت کرایه دهنده و تعمیر کننده دستگاه‌های جک باکس فعالیت می‌نمود. jukebox ها، دستگاه‌های ثابتی بودند که در مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها هتل و رستوران‌ها قرار می‌گرفتند و هر دستگاه هم بازی‌های خاص خود را داشت.
چهار سال بعد، یعنی در 19 مارس 1973، تغییرات مهمی در این شرکت صورت گرفت و به نوعی نخستین قدم‌ها برای ورود به صنعت بازی‌سازی برداشته شد. کونامی در این زمان به یک شرکت ساخت دستگاه‌های سرگرمی تبدیل شد. دستگاه‌هایی که در واقع نخستین کنسول‌های عمومی بازی به شمار می‌آمدند و در پارک‌های تفریحی و سایر اماکن عمومی نصب می‌شدند و کاربران می‌توانستند با آن‌ها بازی کنند.
در سال 1979 کونامی محصولات خود را به ایالت متحده صادر کرد و به این ترتیب موفق شد نخستین گام‌های خود را در راستای جهانی شدن بردارد. 

سال‌های 1989-1980
در سال 1980 کونامی دفتر مرکزی خود را ساختمانی نوساز در اوساکا منتقل کرد و سال بعد از نخستین لوگوی شرکت رونمایی کرد. 
کونامی در سال 1982 موفق شد سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کرده و سرمایه خود را به 120 میلیون ین افزایش دهد. شرکت همچنین در این سال دفتر مرکزی خود را به ساختمان بزرگتری در اوساکا منتقل کرد و در نوامبر همان سال شعبه آمریکا کونامی (Konami of America) را تأسیس کرد. 
در سال 1983 کونامی موفق شد سهام خود را به 300 میلیون ین افزایش دهد و اولین بازی‌های ساخته شده برای PC روی سیستم MSX را عرضه کند. 
در سال 1984 کونامی دفاتر دیگری در انگلستان و آلمان تأسیس کرد، در عین حال عرضه بازی‌های ویدئویی برای کنسول Famicom نینتندو با نام (Nintendo Entertainment System (NES را آغاز کرد. 
لوگوی جدید کونامی در سال 1986 عرضه شد. شرکت در این سال دفتر مرکزی خود را به شهر کوبی انتقال داد و مرکز توزیع و کنترل محصول جدید در اوساکا تأسیس نمود. Konami Kosan Co., Ltd در سال 1987 توسط شرکت تأسیس شد.
در سال 1988 سهام کونامی  به بورس توکیو راه یافت و این شرکت یکی از محبوب‌ترین عناوین بازی خود برگرفته از لاک‌پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles) را عرضه کرد.

سال‌های 1999-1990
در سال 1991 نام تجاری کونامی از KONAMI INDUSTRY CO., LTD به KONAMI CO., LTD تغییر یافت. شرکت امیدوار بود این تغییر، به آنها کمک کند که جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.
کونامی در سال 1992 با تولید بازی‌های LCD برای ماشین‌های Pachinko پرداخت و یک سال بعد دفتر مرکزی خود را به توکیو منتقل کرد.
در اوایل دهه 1990 میلادی، در سال‌های 1994 تا 1996 کونامی شعبات دیگری در هنگ‌کنگ،توکیو، ژاپن و استرالیا تأسیس کرد و کونامی موزیک اینترتیمنت را تأسیس نمود. Konami Corporation of America، نخستین کمپانی هلدینگ در ایالات‌متحده را تأسیس کرد.
این شرکت در مارس 1997 کالج رسمی بازی‌های کامپیوتری را تأسیس نمود و موفق شد به بازار ماشین‌های بازی استرالیا راه پیدا کند. در این سال همچنین کونامی سهام خود را در بازار بورس سهام سنگاپور عرضه کرد و کمپانی هلدینگ اروپایی خود را در هلند راه‌اندازی کرد. 
در مارس 1998 کونامی تغییر دیگری بر روی لوگوی اصلی شرکت اعمال نمود و سال بعد موفق شد سهام خود را در بازار بورس سهام لندن عرضه کند.

سال‌های 2004-2000
در سال 2000 کونامی به‌عنوان نخستین کمپانی ژاپنی که موفق شده به بزرگترین تولید کننده  ماشین بازی و سرگرمی در ایالات‌متحده تبدیل شود، شناخته شد. درآمد شرکت در این سال برابر با 15.5 میلیون یون بود. در این سال همچنین شرکت Konami Software Shanghai, Inc را در چین تأسیس کرد و به توسعه بازی برای کنسول‌های ایکس باکس، پلی‌استیشن و Nintendo GameCube پرداخت.
در فوریه 2001 کونامی PEOPLE CO., LTD. را تأسیس کرد. این شرکت سپس تصمیم گرفت به عرضه ورزش و تناسب‌اندام راه یابد و سهام شرکت Hudson Soft را از آن خود کرد.
کونامی در سال 2002 سرویس آنلاین ماشین‌های آرکید، e-AMUSEMENT، را معرفی و باشگاه ورزشی کونامی را تأسیس نمود. از دیگر دستاوردهای این شرکت در این سال عرضه سهام خود در بازار بورس سهام نیویورک بود. 
در سال 2003 کونامی به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس شرکت لوگوی جدید شرکت را معرفی نمود.

سال‌های 2009-2005
شرکت کونامی در سال 2005 دفتر جدید در لاس‌وگاس، ایالات‌متحده تأسیس کرد و سال بعد با مشارکت کمپانی ژاپنی Internet Initiative Japan Inc، Internet Revolution, Inc را تأسیس کرد، در عین حال برای محکم‌تر کردن جای پای خود Resort Solution Co., Ltd را خریداری نمود. در این سال تعداد کارمندان شرکت کونامی به حدود 5100 نفر رسید. همانند یوبی‌سافت، کونامی هم دستی در تولید فیلم بر اساس بازی‌های خود دارد و تقریباً در این زمینه موفق هم بوده است. فیلم Silent Hill در سال 2006 را می‌توان یکی از فیلم‌های خوب اقتباسی از بازی‌های ویدئویی نامید.
در جریان بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک در سال 2008 دو شناگر و یک ژیمناست شرکت کونامی موفق به دریافت مدل جهانی شدند، این در حالی بود که در این سال شرکت موفق شد با اتحادیه فوتبال اروپا در زمینه تولید و ارائه بازی‌های فوتبال قرارداد همکاری امضا کند.

از سال 2010 تا کنون
سیاست‌های شرکت کونامی از سال 2010 به بعد تغییر کرد. این شرکت که فقط هم بازی ویدئویی نمی‌سازد، تصمیم گرفت تا ساخت بازی‌های بزرگ را به کنار بگذارد، چون بازی Dragon Collection با بودجه‌ای بسیار کم روی موبایل درآمدی زیاد برای آن‌ها داشت؛ به عبارت دیگر، با عرضه بازی Dragon Collection که یک بازی اجتماعی موبایل محور بود و با هزینه بسیار کمی ساخته شده بود، سود بسیار کلانی نصیب کونامی شد و این موضوع سرآغاز دوری کونامی و نگاه منفی به عناوین AAA پرخرج کنسولی شد. در این زمان بسیاری از سرمایه‌گذاران شرکت کونامی تمایل داشتند وارد بازار کم هزینه اما پرسود موبایل شوند. در این سال بخش Konami Digital Entertainment Co., Ltd شرکت یکی از برندگان صد شرکت مبتکر خلاق جهان شد.
کونامی در سال 2012 زیر شاخه‌های KPE TAKASAGO Sales Co., Ltd و Konami Digital Entertainment Co., Ltd را تأسیس کرد. در ماه ژوئن تاکویا کوزکی (Takuya Kozuki) به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت برگزیده شد. ورزشکاران کونامی بازهم با بدست آوردن 6 مدال طلا در رقابت‌های المپیک 2012 لندن موفقیت ورزشی عظیمی را برای شرکت به ارمغان آوردند. 
در سال 2013 کونامی استودیوها و دفاتر دیگری را در اقصی نقاط جهان از جمله انگلستان و سنگاپور تأسیس کرد و موفق شد دومین کارخانه تجاری بازی خود را در لاس‌وگاس، ایالات‌متحده تأسیس کند. این شرکت در دو سال گذشته Konami Business Expert Co., Ltd را تأسیس و سی‌امین سال از عرضه سهام خود در بازار بورس ژاپن را جشن گرفته است.

در طول 30 سال گذشته، شرکت کونامی عناوین زیادی از بازی‌ها را تولید کرده است که در جهان جزء بازی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار به شمار می‌روند. شرکت کونامی از ابتدا در عرصه بازی‌های آرکید فعالیت خود را آغاز کرد. ژانری که این شرکت با ارائه بازی‌هایی مانند Life Force، Time Pilot، Axelay،TwinBee و Gradius در آن، به خوبی توانست مخاطبان را راضی نگه دارد.  جدیدترین کارهای کونامی، حالت سینماتیک و هنری بیشتری به خود گرفته‌اند و کماکان تولید آن‌ها ادامه دارد. بازی‌های Silent Hill و Metal Gear، جزء این گروه هستند.  جالب اینجا است که این شرکت در کنار تجربه این ژانرها، یک ژانر کاملاً متفاوت را نیز آزمود و در آن نیز بسیار موفق بود. این ژانر بازی‌های ورزشی و به‌طور خاص بازی‌های مبتنی بر ورزش فوتبال بود.  مجموعه بازی‌های Pro Evolution Soccer که به اختصار با نام PES نیز شناخته می‌شود، شاید به نوعی معروف‌ترین و مهم‌ترین ساخته این شرکت در عصر حاضر به شمار رود. بازی‌ای که در واقع تنها رقیب جدی و سرسخت بازی‌های Fifa ساخته شده توسط EA است و در بسیاری از مواقع، موفقیت به مراتب بیشتری نیز کسب کرده است. جدا از این بازی،‌ دیگر بازی فوتبالی محبوب این شرکت یعنی Winning Eleven نیز جزء پرطرفدارترین نمونه‌های سبک ورزشی به شمار می‌رود. کونامی نشان داده است که بدون آینده‌نگری و فراهم کردن ملزومات، وارد یک پروژه جدید نمی‌شود و همان نظم مثال‌زدنی ژاپنی‌ها، می‌تواند نقطه قوتی برای هواداران بازی‌های کامپیوتری باشد که همواره به آینده این شرکت امیدوارند.



:: تبلیغات


کلید واژه ها : کونامی  ،  Konami  ،  تاریخچه  ،  شرکت کونامی  ،  بازی‌سازی  ،  بازی‌  ،  بازی‌های کامپیوتری  ،  آمریکا  ،  ژاپن  ،  کنسول‌  ،  کنسول‌ بازی  ،  Arcade  ،  بازی آرکید  ،  بازی فانتزی  ،  تأسیس  ،  کاگه‌ماسا کوزوکی  ،  Kagemasa Kozuki  ،  جک باکس  ،  jukebox  ،  صنعت بازی‌سازی  ،  ایالت متحده  ،  لوگوی شرکت  ،  Konami of America  ،  سیستم MSX  ،  انگلستان  ،  آلمان  ،  بازی‌ ویدئویی  ،  Famicom  ،  نینتندو  ،  NES  ،  Nintendo  ،  Entertainment  ،  Konami Kosan  ،  توکیو  ،  لاک‌پشت های نینجا  ،  ماشین‌ Pachinko  ،  موزیک  ،  اینترتیمنت  ،  کمپانی هلدینگ  ،  هلند  ،  Software  ،  Shanghai  ،  ایکس باکس  ،  پلی‌استیشن  ،  GameCube  ،  Hudson Soft  ،  بورس سهام  ،  e AMUSEMENT  ،  باشگاه ورزشی  ،  لاس‌وگاس  ،  تاکویا کوزکی  ،  Internet  ،  Initiative  ،  فیلم  ،  Silent Hill  ،  قرارداد همکاری  ،  اتحادیه اروپا  ،  بازار بورس  ،  Dragon Collection  ،  TAKASAGO  ،  المپیک  ،  Takuya Kozuki  ،  TwinBee  ،  Axelay  ،  Time Pilot  ،  Life Force  ،  سینماتیک  ،  Metal Gear  ،  ژانر  ،  Pro Evolution Soccer  ،  PES  ،  Fifa  ،  EA  ،  Winning Eleven  ،  پروژه ، 

Photoshop CC Collection 2016

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
0
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.


:: تبلیغات
آموزش جامع ماکرو نویسی در اکسل 2016
آموزش مقدماتی و متوسط AutoCAD 2017 - Part 1



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.