X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

آموزش فتوشاپ؛ مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی در فتوشاپ (بخش اول)

13:02   |   چهارشنبه 25 شهریور ماه 94   |   تعداد بازدید : 18764
آموزش فتوشاپ؛ مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی در فتوشاپ (بخش اول),فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش , آموزش Photoshop , Photoshop , مونتاژ , کامپوزیت , مونتاژ عکس , رندر کردن , رندرهای کامپیوتری , معماران , طراحان , ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ , ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ , ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ , نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ , ساختمان , عکاسی ,  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان , تصویرگر , آندریاس ژلدفلت , post production , رندر معماری , رندر در فتوشاپ , جلوه , محیط , شبیه‌سازی , رندرینگ , موتور رندر , ویرایش صحنه , حذف نویز , نورپردازی , کنتراست , پست پروداکشن , ساختمان CG , نرم‌افزار Rhino , فضای ساختمان , Modo , معماری بروتئالیست , چشم‌انداز , بافت ساختمان , تنظیمات فتوشاپ , Photoshop CS5 , پیش‌زمینه , پس‌زمینه , زاویه , لنز دوربین , افکت , Alpha , Normals , Ambient Occlusion , RGB , ماسک , لایه , ابزار Pen , تمرکز , Curves , کانال , Saturation , blending , فضا داخلی , Transform , Distort , Edit , شفافیت , transparency , طبیعی‌ جلوه دادن , clipping mask , پنل اصلی , قلمو , هایلایت , رنگ‌آمیزی , Texture Mapping , Soft Light , تکنیک‌ های فتوشاپ , انعکاس ,
فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش , آموزش Photoshop , Photoshop , مونتاژ , کامپوزیت , مونتاژ عکس , رندر کردن , رندرهای کامپیوتری , معماران , طراحان , ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ , ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ , ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ , ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ , نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ , ساختمان , عکاسی ,  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان , تصویرگر , آندریاس ژلدفلت , post production , رندر معماری , رندر در فتوشاپ , جلوه , محیط , شبیه‌سازی , رندرینگ , موتور رندر , ویرایش صحنه , حذف نویز , نورپردازی , کنتراست , پست پروداکشن , ساختمان CG , نرم‌افزار Rhino , فضای ساختمان , Modo , معماری بروتئالیست , چشم‌انداز , بافت ساختمان , تنظیمات فتوشاپ , Photoshop CS5 , پیش‌زمینه , پس‌زمینه , زاویه , لنز دوربین , افکت , Alpha , Normals , Ambient Occlusion , RGB , ماسک , لایه , ابزار Pen , تمرکز , Curves , کانال , Saturation , blending , فضا داخلی , Transform , Distort , Edit , شفافیت , transparency , طبیعی‌ جلوه دادن , clipping mask , پنل اصلی , قلمو , هایلایت , رنگ‌آمیزی , Texture Mapping , Soft Light , تکنیک‌ های فتوشاپ , انعکاس ,


معماران در بسیاری از مراحل کار خود نیاز به هنر گرافیک دارند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست یابند. اغلب طراحان و معماران می‌دانند ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﻫﺮ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ تقریباً ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻌﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﺎﺭﺍﻥ حرفه‌ای ﺭﻧﺪﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺻﻼﺡ ﺑﻪ ﻓﺘﻮﺷﺎﭖ ﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ نرم‌افزارهای ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ می‌برند. این کار هم مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی است. بطور مثال با داشتن رندر از نمای یک ساختمان می‌توان با عکاسی از محل واقعی آن رندر را در محل واقعی آن جانمایی کرد، گویا آنجا ساخته شده، به این ترتیب ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﺭﻧﺪﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﮏ ساختمان ﻧﯿﺴﺖ.
در این پروژه معمار و تصویرگر مطرح آندریاس ژلدفلت شما را با مراحل پس از تولید یا اصطلاحاً post production یک رندر معماری در فتوشاپ آشنا خواهد کرد. برای طبیعی جلوه دادن محیط شبیه‌سازی شده حتی پس از رندرینگ با بهترین موتورهای رندر نیز به انجام کارهایی مانند اعمال عمق، ویرایش صحنه، حذف نویزها، تصحیح نورپردازی و کنتراست و …. داریم که در مجموع به این قبیل کارها پست پروداکشن گویند.
در این پروژه بر روی یک ساختمان CG که با استفاده Modo ساخته شده و با استفاده از نرم‌افزار Rhino در تصویر اصلی رندر شده و همچنین فضای اطراف ساختمان تمرکز شده است. هدف از این تصویر، ترکیب یک ساختمان با معماری بروتئالیست در یک چشم‌انداز شهری و به تصویر کشیدن قدرت لایتناهی آن در جوی آرام است. در این پروژه قرار نیست همه چیز واقعی به نظر برسد، تنها روح ساختمان و بافت آن باید به مفهوم موردنظر را به بیننده القا کند؛ این در حالی است که استفاده از جنبه‌های هنری تصویر را حال و هوایی فراتر از واقع‌گرایی بخشیده است.
پیش از شروع کار باید هشدار بدهیم این پروژه تا حدی دشوار خواهد بود بطوریکه در جریان کار لازم است بین لایه‌ها حرکت کرده، لایه‌های جدید به تصویر بیفزاید و مرتباً تنظیمات را تغییر دهید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. توجه داشته باشید مدت زمان مورد نیاز برای اتمام این پروژه تقریباً 2 روز و 2 ساعت بوده، این در حالی است که نرم‌افزارهایی که برای انجام این پروژه بهتر است از نسخه Photoshop CS5 به بعد استفاده شود. با ما همراه باشید. 

مرحله 1:
 


یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این پروژه و یا هر پروژه دیگری باید به آن توجه کنید تصویری است که به‌ عنوان مبنا و اساس کار مورد استفاده قرار می‌دهید. این تصویر باید از کیفیت مناسب و وضوح کافی برخوردار باشد. برای رسیدن به یک پیش‌زمینه سه بعدی مناسب تصویر اولیه در نرم‌افزار Modo وارد شده و این تصویر به‌ عنوان پس‌زمینه انتخاب شده است. سپس زاویه و پهنای لنز دوربین و میزان نوردهی به دقت تنظیم شده تا با تصویر اصلی مطابقت داشته باشد. در نهایت تصویر بطور کامل مخفی تا به این ترتیب تنها ساختمان CG رندر شود.
به هنگام رندر شدن تصویر با استفاده از نرم‌افزار Rhino، افکت پرکاربرد Ambient Occlusion ، Normals، Alpha و همچنین کانال‌های استاندارد RGB برای روی تصویر اعمال شده است. این‌ها مواردی هستند که در آینده به آنها احتیاج خواهید داشت.

مرحله 2: 
 


در ادامه، رندر را در فتوشاپ وارد کرده و یک ماسک لایه از کانال alpha ایجاد کنید تا از این طریق همه چیز به غیر از ساختمان از لایه RGB را ماسک کنید. تصویر را در فتوشاپ باز کرده، آن را به‌عنوان لایه پیش‌زمینه برگزینید. از تصویر یک کپی تهیه کرده و آن را در مقابل ساختمان CG قرار دهید، سپس با استفاده از ابزار Pen همه چیز بجز ساختمان‌هایی که در مقابل ساختمان CG قرار دارد را ماسک کنید. 
حالا وقت آن رسیده که لایه‌های تنظیمی Curves  و Hue/Saturation بر روی رندر بیفزایید. پس از آن باید لایه Ambient Occlusion را بر روی لایه RGB قرار داده، تنظیمات blending mode را بر روی Multiply قرار دهید. این کار منجر به متمایز شدن ساختمان و افزایش تمرکز بیننده بر آن می‌گردد. 

مرحله 3: 
 


برای اینکه ساختمان واقعی‌تر به نظر می‌رسد، بهتر است تصویری درون پنجره‌ها نمایش داده شود، به این منظور از تصاویری از فضاهای داخلی عمومی از یک تصویر دیگر استفاده شده است.
برای تطبیق تصاویر وارد شده با چشم‌انداز موجود در صحنه، مسیر Edit > Transform > Distort را دنبال کرده، تنظیمات blending mode را بر روی Multiply قرار داده و شفافیت یا transparency را تا 50 درصد کاهش دهید. 

مرحله 4: 
 


برای جلوگیری از وارد آمدن خدشه به داستان اصلی و طبیعی‌تر جلوه دادن چشم‌انداز اصلی، می‌تواند تصاویری از مردم در سایر را به پروژه بیفزایید.
برای تنظیم میزان نوردهی تصاویر مربوط به هر یک از افراد کافی است، یک clipping mask layer بر روی لایه‌های پنل اصلی ایجاد کرده، آنها را با  قلموی نرم سیاه رنگ (برای سایه‌ها) و سفید رنگ (برای هایلایت ها) مطابق با نوردهی صحنه رنگ‌آمیزی نمایید. در ادامه باید تنظیمات blending mode را بر روی Multiply قرار دهید.

مرحله 5: 
 


حالا نوبت به انجام مراحل مربوط به نگاشت بافت (Texture Mapping) می‌رسد تا به این ترتیب نمای ساختمان سخت‌تر و طبیعی‌تر شده، در عین حال ظاهری واقعی داشته باشد. به این منظور ابتدا، یک بافت فلزی بر روی بدنه ساختمان اعمال کرده، سپس مجدداً مسیر Edit > Transform > Distort را طی کنید تا تغییرات اعمال شده با نمای صحنه مطابقت داشته باشد.
به‌منظور جلوگیری از اعمال این افکت بر مدل CG می‌توانید تنظیمات blending mode را بر روی Soft Light قرار داده، opacity را تا 70 درصد کاهش دهید.

مرحله 6: 
 


من از یک بافت فلزی زنگ زده برای بافت سطح استفاده کرده‌ام، این امر با طی کردن مراحل و تکنیک‌های موجود در مرحله 5 صورت گرفته است. افزودن این نوع بافت به ساختمان منجر به بالا بردن سن آن شده، در عین حال با سایر ساختمان‌های موجود در تصویر متناسب باشد.

مرحله 7: 
 


در این مرحله باید تصویر را طوری تغییر دهیم که حالت انعکاسی داشته باشد، به عبارت دیگر نور را منعکس کند. برای این کار، با فشردن ترکیب کلیدی Ctrl+J از لایه مربوط به آسمان کپی گرفته، مسیر را Edit > Transform > Distort  دنبال کرده و سپس مطابق نمونه بر روی نمای ساختمان قرار دهید.
نمای ساختمان را از ماسک خارج کرده و میزان opacity را به 35 درصد کاهش دهید.

فکر می‌کنم تا اینجای کار حسابی خسته شده باشید و حتی شاید نیازمند تمرین بیشتر بر رسیدن به نتیجه مطلوب باشید. پس، هفته آینده با بخش دوم و آخر از این آموزش با شما خواهیم بود.



:: تبلیغات


کلید واژه ها : فتوشاپ  ،  آموزش فتوشاپ  ،  آموزش  ،  آموزش Photoshop  ،  Photoshop  ،  مونتاژ  ،  کامپوزیت  ،  مونتاژ عکس  ،  رندر کردن  ،  رندرهای کامپیوتری  ،  معماران  ،  طراحان  ،  ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ  ،  ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ  ،  ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ  ،  نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ  ،  ساختمان  ،  عکاسی  ،  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان  ،  تصویرگر  ،  آندریاس ژلدفلت  ،  post production  ،  رندر معماری  ،  رندر در فتوشاپ  ،  جلوه  ،  محیط  ،  شبیه‌سازی  ،  رندرینگ  ،  موتور رندر  ،  ویرایش صحنه  ،  حذف نویز  ،  نورپردازی  ،  کنتراست  ،  پست پروداکشن  ،  ساختمان CG  ،  نرم‌افزار Rhino  ،  فضای ساختمان  ،  Modo  ،  معماری بروتئالیست  ،  چشم‌انداز  ،  بافت ساختمان  ،  تنظیمات فتوشاپ  ،  Photoshop CS5  ،  پیش‌زمینه  ،  پس‌زمینه  ،  زاویه  ،  لنز دوربین  ،  افکت  ،  Alpha  ،  Normals  ،  Ambient Occlusion  ،  RGB  ،  ماسک  ،  لایه  ،  ابزار Pen  ،  تمرکز  ،  Curves  ،  کانال  ،  Saturation  ،  blending  ،  فضا داخلی  ،  Transform  ،  Distort  ،  Edit  ،  شفافیت  ،  transparency  ،  طبیعی‌ جلوه دادن  ،  clipping mask  ،  پنل اصلی  ،  قلمو  ،  هایلایت  ،  رنگ‌آمیزی  ،  Texture Mapping  ،  Soft Light  ،  تکنیک‌ های فتوشاپ  ،  انعکاس  ، 

SKETCH and RANDO TOOLS

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
1
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.

  06:06   |   شنبه 28 شهریورماه 94
alfauser ( 17 نظر )
با تشکر منتظر قسمت بعدی هستم .بازم ممنون


:: تبلیغات
آموزش جامع پیشرفته 3DS Max 2017
با ما در تلگرام همراه باشید



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.