X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

آموزش فتوشاپ؛ مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی در فتوشاپ (بخش دوم)

11:49   |   چهارشنبه 1 مهر ماه 94   |   تعداد بازدید : 19993
آموزش فتوشاپ؛ مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی در فتوشاپ (بخش دوم),فتوشاپ  ،  آموزش فتوشاپ  ،  آموزش  ،  آموزش Photoshop  ،  Photoshop  ،  مونتاژ  ،  کامپوزیت  ،  مونتاژ عکس  ،  رندر کردن  ،  رندرهای کامپیوتری  ،  معماران  ،  طراحان  ،  ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ  ،  ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ  ،  ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ  ،  نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ  ،  ساختمان  ،  عکاسی  ،  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان  ،  تصویرگر  ،  آندریاس ژلدفلت  ،  post production  ،  رندر معماری  ،  رندر در فتوشاپ  ،  جلوه  ،  محیط  ،  شبیه‌سازی  ،  رندرینگ  ،  موتور رندر  ،  ویرایش صحنه  ،  حذف نویز  ،  نورپردازی  ،  کنتراست  ،  پست پروداکشن  ،  ساختمان CG  ،  نرم‌افزار Rhino  ،  فضای ساختمان  ،  Modo  ،  معماری بروتئالیست  ،  چشم‌انداز  ،  بافت ساختمان  ،  تنظیمات فتوشاپ  ،  Photoshop CS5  ،  پیش‌زمینه  ،  پس‌زمینه  ،  زاویه  ،  لنز دوربین  ،  افکت  ،  Alpha  ،  Normals  ،  Ambient Occlusion  ،  RGB  ،  ماسک  ،  لایه  ،  ابزار Pen  ،  تمرکز  ،  Curves  ،  کانال  ،  Saturation  ،  blending  ،  فضا داخلی  ،  Transform  ،  Distort  ،  Edit  ،  شفافیت  ،  transparency  ،  طبیعی‌ جلوه دادن  ،  clipping mask  ،  پنل اصلی  ،  قلمو  ،  هایلایت  ،  رنگ‌آمیزی  ،  Texture Mapping  ،  Soft Light  ،  تکنیک‌ های فتوشاپ  ،  انعکاس  ،
فتوشاپ  ،  آموزش فتوشاپ  ،  آموزش  ،  آموزش Photoshop  ،  Photoshop  ،  مونتاژ  ،  کامپوزیت  ،  مونتاژ عکس  ،  رندر کردن  ،  رندرهای کامپیوتری  ،  معماران  ،  طراحان  ،  ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ  ،  ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ  ،  ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ  ،  نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ  ،  ساختمان  ،  عکاسی  ،  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان  ،  تصویرگر  ،  آندریاس ژلدفلت  ،  post production  ،  رندر معماری  ،  رندر در فتوشاپ  ،  جلوه  ،  محیط  ،  شبیه‌سازی  ،  رندرینگ  ،  موتور رندر  ،  ویرایش صحنه  ،  حذف نویز  ،  نورپردازی  ،  کنتراست  ،  پست پروداکشن  ،  ساختمان CG  ،  نرم‌افزار Rhino  ،  فضای ساختمان  ،  Modo  ،  معماری بروتئالیست  ،  چشم‌انداز  ،  بافت ساختمان  ،  تنظیمات فتوشاپ  ،  Photoshop CS5  ،  پیش‌زمینه  ،  پس‌زمینه  ،  زاویه  ،  لنز دوربین  ،  افکت  ،  Alpha  ،  Normals  ،  Ambient Occlusion  ،  RGB  ،  ماسک  ،  لایه  ،  ابزار Pen  ،  تمرکز  ،  Curves  ،  کانال  ،  Saturation  ،  blending  ،  فضا داخلی  ،  Transform  ،  Distort  ،  Edit  ،  شفافیت  ،  transparency  ،  طبیعی‌ جلوه دادن  ،  clipping mask  ،  پنل اصلی  ،  قلمو  ،  هایلایت  ،  رنگ‌آمیزی  ،  Texture Mapping  ،  Soft Light  ،  تکنیک‌ های فتوشاپ  ،  انعکاس  ،


در سال‌های اخیر با توجه به رقابتی شدن روزافزون بازار و تخصصی شدن عرصه طراحی و ساخت معماری، نیاز به تبلیغات اثربخش و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود و اشخاص و شرکت‌هایی که در به نمایش گذاشتن و معرفی توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود موفق‌تر عمل می‌کنند سهم بیشتر از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. بر همین اساس، اغلب توصیه می‌شود طراحان و معماران از رندرینگ و تصویرسازی کامپیوتری به منظور شبیه‌سازی پروژه پیش از ساخت، با دقت کافی و کاملاً منطبق با واقعیت استفاده کنند. تقریباً ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻌﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﮐﺎﺭﺍﻥ حرفه‌ای ﺭﻧﺪﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺻﻼﺡ به ﻓﺘﻮﺷﺎﭖ ﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ نرم‌افزارهای ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ می‌برند.
اگر به یاد داشته باشید هفته گذشته به ارائه بخش اول از فرایند مونتاژ و کامپوزیت کردن رندرهای کامپیوتری با عکس واقعی در فتوشاپ پرداختیم. این هفته قصد داریم بخش دوم و آخر از این پروژه کاربردی را به شما تقدیم کنیم. با ما همراه باشید. 

مرحله 8:
 


در ادامه می‌خواهیم برای هر چه طبیعی‌تر شدن کلیت کار، بخش‌های پایینی نمای فلزی ساختمان عناصر مشخصی از خیابان چون: چراغ‌ها و نمای مجاور را منعکس کند. به این منظور،بخش از عناصر مذکور در تصویر پس‌زمینه را کپی کرده، مسیر Edit > Transform > Flip Horizontal را طی کنید تا تصویر مورد نظر آیینه یا اصطلاحاً mirror شود و در نهایت آن را بر روی سطح ساختمان قرار دهید. شما همچنین می‌توانید با طی کردن مسیر Filter > Blur > Gaussian Blur و تنظیم ارزش شعاع بر روی 1 پیکسل جلوه‌ای واقعی‌تر به تصویر ببخشید. حالا وقت آن رسیده که میزان opacity را به 70 درصد کاهش دهید.

مرحله 9: 
 


حالا نوبت به آن رسیده که با تنظیم میزان و شدت نور، هندسه و شکل ساختمان را بهبود ببخشیم. به این منظور، کافی است یک لایه جدید ایجاد کرده، با استفاده از کانال رندرینگ نرمال یا Normal rendering channel سطحی از ساختمان که  پشت به نور قرار دارد را انتخاب و با استفاده از قلموی مشکی رنگ تیره نمایید. 
سپس تنظیمات blending mode را بر روی  Soft Light قرار داده، از آن برای بهبود بخش مربوطه استفاده کنید.

مرحله 10: 
 


برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید تنظیمات مربوطه را بر روی سایر بخش‌های تصویر نیز اعمال نمایید. کافی است، با استفاده از قلموی مشکی رنگ با تنظیم ارزش opacity بر روی 50 درصد، پشت مغازه دونات فروش و البته ماشین‌ها را تیره کنید. این کار را بر روی نمای ساختمان‌ها در سمت چپ نیز انجام دهید.

مرحله 11:
 


برای بخشیدن جلوه‌ای واقعی‌تر به درختان، بهتر است اجازه دهیم نور از لابه‌لای شاخ و برگ آنها عبور کند. برای این کار، یک لایه جدید ایجاد کرده و آن را با رنگ سیاه پر کنید. با تنظیم خاصیت opacity قلمو بر روی 50 درصد، نقاطی به رنگ نارنجی و مشکی در بین برگ‌ها ترسیم نمایید. سپس، تنظیمات blending mode را بر روی Color Dodge قرار دهید.

مرحله 12: 
 


برای افزودن عمق به تصویر می‌توانید از افکت vignette استفاده کنید. به این منظور، ابتدا تمامی صحنه را با رنگ مشکی پر کرده، تنظیمات blending mode را بر روی Soft Light قرار دهید. در ادامه، با ابزار انتخاب بیضی شکل، هر چهار گوشه تصویر را انتخاب کرده، ارزش feather را بر روی 150 پیکسل تنظیم کنید. 
در نهایت با انتخاب ناحیه مربوطه، یک ماسک لایه یا layer mask ایجاد کرده، میزان transparency را به 70 درصد کاهش دهید.

مرحله 13:
 


برای اینکه گرمای لذت‌بخش آفتاب گرم یک صبح دلپذیر را به بیننده القا کنید، یک لایه جدید ایجاد نموده، قلموی نارنجی رنگ نرم را با تنظیم میزان opacity بر روی مقدار 30 درصد انتخاب کنید. سپس، تمامی ناحیه سمت چپ آسمان را به همراه سطوحی که در مقابل نور خورشید قرار گرفته، رنگ کنید. برای اینکه ظاهری واقعی‌تر به کار ببخشید لازم است تنظیمات Soft Light بر روی Soft Light قرار گیرد. 
برای موازنه هر چه بهتر رنگ‌ها در تصویر، یک لایه جدید ایجاد کرده، تمامی آنچه گفته شد را مجدداً، این بار با استفاده از قلموی آبی رنگ بر روی سطوحی که در مقابل خورشید قرار گرفته‌اند، تکرار کنید. 

مرحله 14:
 


به‌منظور حذف نقاط غیر یکنواخت رنگ بر روی تصویر، البته با حفظ جزئیات لازم است کمی نویز بر روی تصویر اعمال نمایید. به این منظور، یک لایه را با رنگ خاکستری پر کنید، سپس مسیر Filter > Noise > Add Noise را انتخاب نمایید. 
ارزش نویز را برابر با 20 درصد تنظیم کرده، گزینه Monochromatic را انتخاب نمایید. در نهایت ساختمان را از ماسک خارج کرده، تنظیمات blending mode را بر روی Overlay قرار دهید.

مرحله 15:
 


به‌عنوان مرحله آخر و حسن ختام این پروژه، باید یک لایه تنظیمی منحنی (Curve Adjustment Layer) اضافه کنید. پنجره‌ای شامل نمودار حاوی اطلاعات تصویر نمایش داده خواهد شد. چپ‌ترین نقطه روی منحنی (پایین سمت چپ) نقطه سیاه نام دارد، یعنی جایی که جزئیات عکس کاملاً تاریک هستند و هیچ روشنایی‌ای ندارند؛ بخش پایینی منحنی اطلاعات سایه‌ها یا نقاط تیره تصویر را در بردارد. بخش میانی منحنی، مربوط به سایه روشن‌ها یا midtones است. بخش بالایی منحنی مربوط به جزئیات روشن تصویر یا highlights می‌باشد و راست‌ترین نقطه روی منحنی (بالا سمت راست) نقطه سفید نام دارد، یعنی جایی از عکس که کاملاً سفید است و هیچ جزئیاتی وجود ندارد. کلیک کردن و کشیدن بخش‌های مختلف منحنی، باعث ایجاد تغییر در مقدار روشنایی عکس که معادل آن بخش از منحنی است می‌شود. توجه داشته باشید که حرکت دادن بخشی از منحنی باعث تغییر مقادیر در کل منحتی می‌شود. برای افزایش مقدار معینی از روشنایی، باید روی آن قسمت از منحنی کلیک کرده و به سمت بالا بکشید در مقابل برای کاهش مقدار معینی از روشنایی، روی آن قسمت از منحنی کلیک کرده و به سمت پایین بکشید.
منحنی را در گوشه چپ به پایین (برای سایه‌ها) و از گوشه راست به بالا (برای هایلایتها) بکشید تا حالتی S مانند به خود بگیرد و به این ترتیب کنتراست تصویر افزایش داده خواهد شد و نتیجه نهایی حالتی درخشان‌تر و زنده‌تر خواهد داشت. 



:: تبلیغات


کلید واژه ها : فتوشاپ  ،  آموزش فتوشاپ  ،  آموزش  ،  آموزش Photoshop  ،  Photoshop  ،  مونتاژ  ،  کامپوزیت  ،  مونتاژ عکس  ،  رندر کردن  ،  رندرهای کامپیوتری  ،  معماران  ،  طراحان  ،  ﺭﻧﺪﺭ ﮔﯿﺮﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ  ،  ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ  ،  ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ  ،  ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ ﻋﮑﺲ  ،  نرم‌افزار ﻭﯾﺮﺍﯾﺶ  ،  ساختمان  ،  عکاسی  ،  ﺭﻧﺪﺭ ساختمان  ،  تصویرگر  ،  آندریاس ژلدفلت  ،  post production  ،  رندر معماری  ،  رندر در فتوشاپ  ،  جلوه  ،  محیط  ،  شبیه‌سازی  ،  رندرینگ  ،  موتور رندر  ،  ویرایش صحنه  ،  حذف نویز  ،  نورپردازی  ،  کنتراست  ،  پست پروداکشن  ،  ساختمان CG  ،  نرم‌افزار Rhino  ،  فضای ساختمان  ،  Modo  ،  معماری بروتئالیست  ،  چشم‌انداز  ،  بافت ساختمان  ،  تنظیمات فتوشاپ  ،  Photoshop CS5  ،  پیش‌زمینه  ،  پس‌زمینه  ،  زاویه  ،  لنز دوربین  ،  افکت  ،  Alpha  ،  Normals  ،  Ambient Occlusion  ،  RGB  ،  ماسک  ،  لایه  ،  ابزار Pen  ،  تمرکز  ،  Curves  ،  کانال  ،  Saturation  ،  blending  ،  فضا داخلی  ،  Transform  ،  Distort  ،  Edit  ،  شفافیت  ،  transparency  ،  طبیعی‌ جلوه دادن  ،  clipping mask  ،  پنل اصلی  ،  قلمو  ،  هایلایت  ،  رنگ‌آمیزی  ،  Texture Mapping  ،  Soft Light  ،  تکنیک‌ های فتوشاپ  ،  انعکاس  ، 

آموزش جامع کسب مهارتهای هفتگانه ICDL 2016

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
0
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.


:: تبلیغات
آموزش جامع 2016 Microsoft Project
آموزش جامع کسب مهارتهای هفتگانه ICDL 2016



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.