X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

آموزش ترمیم و بازسازی عکسهای قدیمی در فتوشاپ (بخش دوم و آخر)

09:53   |   سه شنبه 1 تیر ماه 95   |   تعداد بازدید : 554
آموزش ترمیم و بازسازی عکسهای قدیمی در فتوشاپ (بخش دوم و آخر),بازسازی عکس قدیمی ، فتوشاپ ، کار با فتوشاپ ، ترمیم عکس با فتوشاپ ، رفع پارگی عکس، رفع ترک عکس ، Transform در فتوشاپ، رفع خراشیدگی تصاویر، رتوش تصاویر قدیمی، Spot Healing Brush ، بازسازی عکس های قدیمی ، زار Healing Brush Tool، ابزار Clone Stamp Tool، ابزار Patch Tool، ابزار Marquee Tool، ابزار Clone Stamp Tool ، ابزار Free Transform Tool ، نرم افزار فتوشاپ ، photoshop ، ترمیم و بازسازی تصاویر، عکس قدیمی، ترمیم عکس قدیمی، opacity ، قابلیت warp، روتوش عکس ، روتوش تصاویر، بازسازی عکس ، High Pass، کاهش میزان نویز در تصویر، noise ، فیلتر Reduce Noise ، ماسک، کار با ماسک ، mask، منحنی s-curve، افکت High Pass
بازسازی عکس قدیمی ، فتوشاپ ، کار با فتوشاپ ، ترمیم عکس با فتوشاپ ، رفع پارگی عکس، رفع ترک عکس ، Transform در فتوشاپ، رفع خراشیدگی تصاویر، رتوش تصاویر قدیمی، Spot Healing Brush ، بازسازی عکس های قدیمی ، زار Healing Brush Tool، ابزار Clone Stamp Tool، ابزار Patch Tool، ابزار Marquee Tool، ابزار Clone Stamp Tool ، ابزار Free Transform Tool ، نرم افزار فتوشاپ ، photoshop ، ترمیم و بازسازی تصاویر، عکس قدیمی، ترمیم عکس قدیمی، opacity ، قابلیت warp، روتوش عکس ، روتوش تصاویر، بازسازی عکس ، High Pass، کاهش میزان نویز در تصویر، noise ، فیلتر Reduce Noise ، ماسک، کار با ماسک ، mask، منحنی s-curve، افکت High Pass

آموزش ترمیم و بازسازی عکسهای قدیمی در فتوشاپ (بخش اول)

 

 

 

مرحله 11
در بخش اول این آموزش تا مرحله ی ایجاد یک ماسک پیش رفتیم. اگر به معنی واژه ماسک دقت کنید، تا حدود زیادی به فهم این مقوله نزدیک می‌شوید. چرا ما از ماسک استفاده می‌کنیم؛ برای پوشاندن چهره! پس دلیل استفاده ما از ماسک بر روی یک لایه، پوشاندن یا آشکار کردن محتویات آن لایه از لایه‌‌های دیگر است. به وسیله ماسک شما می‌توانید شفافیت (opacity) و غلظت (fill) یک لایه را کنترل کنید. البته این مسئله بدون ماسک هم امکان پذیر است، اما در حالت معمولی بر روی کل لایه تاثیر می‌گذارد، درحالی که به وسیله ابزار ماسک شما قادر خواهید بود که این تاثیرات را بر روی قسمت‌های خاصی از لایه اعمال کنید. هنگام کار با ماسک بخاطر داشته باشید که رنگ سفید نشان دهنده مکان‌هایی است که تصویر لایه نمایش داده شده و رنگ سیاه بیانگر قسمت‌هایی از لایه است که پنهان می‌شوند و نمایش داده نخواهند شد. اگر ماسک شما به طور کامل سفید باشد، یعنی لایه شما بطور کامل نمایش داده خواهد شد. همچنین اگر ماسک شما کاملاً سیاه باشد، لایه شما کاملاً پنهان شده و لایه زیرین نمایش داده می‌شود.
در ادامه ی ساخت ماسک، باید ماسک را با رنگ سیاه رنگ آمیزی کنیم تا نواحی ای که نیازی به آنها وجود ندارد و یا مایل به دیدنشان نیستیم را پنهان کنید. همانطور که گفتیم، هنگامیکه یک لایه ماسک سفید است، یعنی تصویر زیر این لایه قابل مشاهده است و نمایش پیدا می کند، این در حالیست که زمانیکه این لایه سیاه باشد آن قسمت از تصویر پنهان خواهد شد. در صورتی هم که رنگی از محدوده خاکستری اعمال شده باشد به نسبت تمایل آن به سیاهی و سفیدی تصویر در آن، نواحی به صورت شفاف دیده خواهد شد. یکی از بهترین روشهای رنگ آمیزی نواحی انتخاب شده، کاهش opacity قلمو و کشیدن آن بر روی نواحی ست که مایلید از آنها خلاص شوید. 
نکات کلیدی: شما می توانید دکمه ی X را نگه دارید تا امکان سوئیچ کردن بین نواحی سیاه و سفید را داشته باشید. در این بین، کلید D برای سیاه و سفید کردن پس زمینه و پیش زمینه مورداستفاده قرار می گیرد. در نهایت، اگر مایلید تنها ماسک را مشاهده کرده و نواحی مربوط به آن را اصلاح کنید، کافیست در حالیکه کلید Alt را نگه داشته اید بر روی آن کلیک کنید. 


 

 

 

 

مرحله 12
فرایند قبل را برای بهبود و ترمیم نواحی مربوط به گوش تکرار کنید. در این مرحله بسته به تصویری که در اختیار دارید گزینه های متفاوتی برای حالات free transform خواهید داشت. در اینجا از قابلیت warp برای گوش استفاده شده، در عین حال، بخش کوچکی از خط رشد مو در سمت چپ rotate (چرخش) و تغییر اندازه یافته تا متناسب با بخش از دست رفته ی عکس در سمت راست باشد. سپس نواحی موردنیاز در موقعیت مناسب کپی شده است.

 

 

 


دقت داشته باشید که لایه ی retouch به این مرحله مربوط نمی شود و در این بخش شما تنها لایه ی Layer 1 را در اختیار خواهید داشت.

 

 

مرحله 13
هنگامیگه تمامی نواحی بزرگ از دست رفته در تصویر را جایگذاری کردید، به سراغ ابزار Clone Tool بروید و تمامی لبه ها را اصلاح کنید. حالا وقت آن رسیده که لایه ی retouch ایجاد شود. معمولاً لازم است قابلیت Opacity مربوط به ابزار Clone Tool کاهش یابد. به این ترتیب، کنترل بیشتر و بهتری بر ناحیه ی انتخاب شده خواهید داشت. با کشیدن نواحی سالم بر روی نواحی از دست رفته تصویر را اصلاح کنید. اگر احساس کردید مرحله ای را اشتباه رفته اید، می توانید با فشردن ترکیب کلیدی Ctrl+Z  یک گام به عقب برگردید.

 

 

مرحله 14
اغلب هنگامیکه به آخرین اصلاحات مربوط به یک برنامه می رسیم، از لایه های متفاوتی برای بخش های مختلف پروژه استفاده می کنیم. اگر ترجیح می دهید پروژه ی سازماندهی شده تر با لایه های کمتری داشته باشید کافیست تمامی لایه ها را با یکدیگر ادغام کنید. بهتر است، تمامی لایه های مربوط به بخش های کوچک تصویر را در لایه ی retouch ادغام کرده، اما هرگز لایه های اصلی و پایه را ادغام نکنید. به این ترتیب اگر از نتیجه ی نهایی راضی نبودید، قادر خواهید بود تنها با یک کلیک لایه ی retouch را حذف کرده، اصلاحات را از سر بگیرید. 


 

مرحله 15
نتیجه ی نهایی تا اینجای کار باید مشابه تصویر زیر بنظر برسد.

 


مرحله 16

حالا، تمامی لایه ها را انتخاب کرده، آنها را گروه بندی کنید. Command + G یا Ctrl در ویندوز را بفشارید تا از این گروه یک لایه ی جدید ایجاد شود. ترکیب کلیدی Command + Shift + Alt + E یا Ctrl را بفشارید و نام آن را به noise تغییر دهید. این لایه بمنظور کاهش میزان نویز در تصویر ایجاد شده است. 
دقت کنید، فایل اصلی پروژه با فرمت PSD بعنوان لایه ی پس زمینه دست نخورده باقی مانده و غیرفعال است. در واقع تمام پروژه بر روی یک لایه ی کپی از فایل اصلی انجام گرفته است. 

 

مرحله 17
حالا، باید نویز موجود در تصویر را حذف کنید. این اقدام به روشهای متفاوتی انجام می گیرد، اما در اینجا از فیلتر Reduce Noise در زیر شاخه ی Noise استفاده شده است.  به مسیر Filter > Noise > Reduce Noise بروید، تنظیمات موجود در بخش  Basicرا مطابق شکل تغییر دهید.
سپس از کادر Advanced، برای کانالی آبی میزان strength را به حداکثر برسانید و details را به صفر کاهش دهید. برای کانال قرمز مجدداً میزان strength را به حداکثر برسانید، در عین حال سعی کنید کمی جزئیات داشته باشید. کانال سبز را تغییر ندهید. 

 

 

 

مرحله 18

پس از کاهش میزان نویز نوبت به تنظیمات وضوح عکس می رسد. با رفتن به مسیر  Filter > Other > High Pass یک فیلتر High Pass به پروژه اضافه کنید. فیلتر High Pass بدنبال جزئیاتی مثل  لبه هاست و روی دیگر قسمت های تصویر، تأثیری ندارد. این فیلتر بویژه برای شارپ کردن قسمت هایی مثل: مو، چشم ها، دهان و ...  مناسب است. تنظیمات مربوط به این بخش را مطابق شکل افزایش دهید.
در ادامه، Blending Mode را بر روی حالت Overlay یا Soft Light تنظیم کرده، میزان opacity را کمی کاهش دهید.

 

 

 

 

ممکن است مایل باشید تنها نواحی خاصی از تصویر روشن شود. در این مثال، ما یک ماسک ایجاد کرده و همه چیز به جز صورت را رنگ آمیزی کرده ایم، به این ترتیب این تنها صورت و چهره ی مدل است که درخشان تر می شود. البته این تکنیک اغلب تنها برای چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد. 
در واقع؛ شما می توانید این تکنیک را بهمراه لایه ی curves مورداستفاده قرار دهید، تا میزان تیره گی و روشنایی بخش مشخصی از تصویر مانند چشمها را تنظیم نمائید. به این منظور کافیست ترکیب کلیدی Command + I یا Ctrl را بفشارید، ماسک را بطور کامل سیاه کنید، سپس چشمها و نواحی اطراف آن را با قلموی سفید رنگ کنید. 

 

 

مرحله 19
در نهایت، تنظیمات مربوط به contrast را با استفاده از منحنی s-curve انجام دهید. لایه ی curves را بر روی لایه ی noise قرار دهید. کلیدهای Command + Shift + Alt + E یا Ctrl را بفشارید تا ترکیبی از لایه های فعال پیشین در قالب یک لایه ی جدید در اختیارتان قرار گیرد. حالا، افکت High Pass را بر روی تصویر اعمال کنید. 


 

نتیجه ی نهایی باید مطابق شکل زیر باشد. اگر احساس می کنید نتیجه ی بدست آمده هنوز مطابق خواست شما نیست، تمرین را فراموش نکنید. چراکه تنها تمرین مستمر و مداوم می تواند نتیجه ی مطلوب را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

 


:: تبلیغات

SKETCH and RANDO TOOLS

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
0
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.


:: تبلیغات
آموزش جامع ماکرو نویسی در اکسل 2016
Super Windows XP - به همراه آموزش ویندوز XP و برنامه های کاربردی



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.