X
دعوت به همکاری - گوینده
انتشارات و موسسه فرهنگی نوین پندار از علاقه مندان به گویندگی دعوت به همکاری مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه همکاری با ما مراجعه نمایید.
:: :: :: :: :: اطلاعیه :: :: :: :: ::
 
 
 
width: px
height: px

کنترلرهای PS4 و Xbox One ; چگونه می‌توان بازار کنترلرها را رونق‌بخشید

15:43   |   شنبه 22 تیر ماه 92   |   تعداد بازدید : 11846
کنترلرهای PS4 و Xbox One ; چگونه می‌توان بازار کنترلرها را رونق‌بخشید,کنترلرهای PS4،کنترلرهای Xbox One،ایکس باکس ،NES،controller،پی اس 4،PlayStation،گیم پد،Gamepad،joy pad ، دسته بازی،D-Pad،دی پد ،Wii U،مارک کرنی،Mark Cerny،Knack،نینتندو،Nintendo DS،Wii،SNES،canvas curse،سونی ، مایکروسافت ،new super Mario bros،کنسول‌های بازی
کنترلرهای PS4،کنترلرهای Xbox One،ایکس باکس ،NES،controller،پی اس 4،PlayStation،گیم پد،Gamepad،joy pad ، دسته بازی،D-Pad،دی پد ،Wii U،مارک کرنی،Mark Cerny،Knack،نینتندو،Nintendo DS،Wii،SNES،canvas curse،سونی ، مایکروسافت ،new super Mario bros،کنسول‌های بازی


بازی‌های ویدئویی در سه دهه‌ی گذشته به پیشرفتهای زیادی دست‌یافته‌اند این در حالی است که تغییرات اندکی شامل حال کنترلرها شده ، بطوریکه طراحی گیم پد1  به شکل حلزونی یکی از معدود تغییرات عمده در این بین بوده است.
 نمایشگرهای لمسی و کنترلرهای حرکتی اقدامی بنیادی در جهت حرکت از  کنترلهای سنتی به فناوری‌های مدرن فعلی بوده‌اند. در این گزارش نگاهی داریم به نکاتی ثابت در کنترلرها  و البته تمامی چیزهایی که این صنعت در رابطه با این کنترلهای بازی باید انجام دهد.

رکود
کنترلرها ،راهی برای تعامل با بازی‌های ویدئویی، در سالهای گذشته دچار افت زیادی بوده‌اند. در حقیقت با وجود قابلیت‌هایی چون استیک‌های آنالوگ دوگانه و دکمه‌های جدید، شکل استاندارد و کلی آن‌ها تغییر چندانی نداشته است ، بطوریکه  در اغلب موارد کنترلرهای PS4 و Xbox One دارای شباهت زیادی به مدلهای اولیه بوده‌اند.

D-Pad های قدیمی 
بایید نگاهی به D-Pad های قدیمی  بیندازیم. این‌ها کنترلرهای اولیه‌ی PlayStation ، Xbox و NES بوده‌اند.


D-Padها 
آنچه مشاهده می‌کنید D-Pad های قدیمی هستند. PS4، Xbox One و Wii U همگی برای سالهای زیادی دارای کنترلری مشابه بوده‌اند هر چند کمی پر زرق‌وبرق تر! اما آیا این بهترین طراحی برای کنترلرها است؟


 باید گفت ایده‌ی طراحی و چیدمان دکمه‌ها برای سال‌ها تغییر نکرد تا اینکه سرانجام به کنترلرهای مدرن امروزی رسیدیم که البته باید گفت هنوز  دارای سبک کنترلرهای SNES هستند.
 
اصلاحات
به تازگی مارک کرنی(Mark Cerny)، مدیر ارشد بخش طراحی PS4 در مصاحبه‌ای با یک منبع انگلیسی اعلام کرده که در حال تست بازی جدید خود  Knack هستند. از آنجائیکه این بازی برای کودکان طراحی‌شده ، سازندگان شروع به ساخت کنترلری در مقیاس با آن‌ها نسبت به حد نرمال نموده‌اند. این کنترلرها دستیابی ساده‌تر به دکمه‌ها را امکان‌پذیر  کرده و  برای فراهم آوردن تجربه‌ی بهتر بازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به طور حتم این کنترلرها به صورت گستره‌ای مورد استفاده قرار نخواهند گرفت با این حال نکته‌ی قابل‌توجه این است که تیم سازندگان متوجه شده‌اند که با توجه به تعامل کنترلر و بازی باید بیشتر بر چه چیزی تمرکز داشته باشند.


مارک کرنی می‌گوید : شاید یکی از دلایلی که موجب کاهش محبوبیت کنترلرهای در دنیای بازی شده پیچیدگی کار با آن‌ها باشد، چراکه یادگیری کنترلرهای مدرن برای بسیاری از علاقمندان  قدیمی بازی وحشت‌آور و پیچیده باشد.
نینتندو در سال 2004 با انتشار Nintendo DS نمایشگرهای لمسی را وارد دنیای صنعت کرد و با ارائه‌ی Wii به موفقیت زیادی دست یافت. پس از آن کنترلرهایی با شتاب سنج ،دوربین و سنسورهای بی‌شمار دیگری ارائه شدند که اگر چه گام‌های بزرگی در مسیر درست بودند امانشان دادند که ناجی این صنعت نمی‌باشند؛ چراکه با وجود دسترسی آسان به کنترلرهای نمایشگرهای لمسی و حرکتی آن‌ها از دقت کافی برخوردار نیستند.

تعادل
نینتندو همواره ریسک را در برنامه‌های خود قرار می‌دهد تا بتواند از عواید ریسک بهره ببرد، به همین دلیل در طول حیات خود شاهد شکست‌ها و موفقیت‌های زیادی بوده است. در حقیقت از زمان عرضه Nintendo ds شرکت در تلاش بوده است تا همواره بین کارایی و قابلیت دسترسی تعادل ایجاد کند تا بتواند ریسک را کاهش دهد. از آنجا که کنسول wii یک محصول فرهنگی تربیتی محسوب می‌شد دقت زیادی در ساخت آن نشده بود و به همین دلیل نتوانست انتظار گیمر های حرفه‌ای را برآورده کند. اما در مقابل کنسول wii u با آمیخته شدن با کنترلر های تبلت، کیفیت و دقت بالایی داشت و توانست کاربران را راضی کند. 

Nintendo DS

 
Nintendo DS یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌هایی است که تا کنون تولید شده است یا شاید بتوان گفت که بهترین محصولی که این صنعت تا به امروز به خود دیده باشد. بر روی این کنسول 6 دکمه (بعلاوه دکمه پاور)، یک D-Pad و دو دکمه کناری وجود دارد. مهم‌ترین قسمت آن صفحه لمسی است که در وسط قرار دارد . این صفحه برای دقیق تر شدن همانند صفحات لمسی عمل می کندکه از سیستم ساده بازخورد SNES استفاده می‌کنند و به همین دلیل قابلیت دسترسی بالایی دارد. این کنسول با ارائه بازی‌های پیچیده‌تر از بازی‌های دهه 80 و 90 مثل canvas curse و  new super Mario bros که هیچ‌کدام از دستگاه‌های دیگر قادر به اجرای آن‌ها نبودند، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. کنترلر های ساده به همراه بازی‌های پیچیده از مزیت‌های این دستگاه بودند.
با این وجود، امروزه این دستگاه دیگر یک کنسول پیشرفته و کامل نیست و مانند رقبایش وارد مرحله رکود شده است.  باید گفت که صنعت بازی نیاز به یک تحول دارد تا بتواند خود را احیا  و از قید کنترلر های SNES آزاد کند.
مقالات بسیاری در رابطه با شکست نینتندو در زمینه رابط کاربری و تجربیات کاربری نوشته شده است، اما نکته حائز اهمیت در رابطه با نینتندو تیم طراحی آن است که همیشه سعی داشته است بهترین باشد. شرکت‌های سونی و مایکروسافت که خواهان حل مشکل قابلیت دسترسی هستند باید توجه خود را به سمت کنترلر های حرکتی متمرکز کنند. اگر صنعت کنسول‌های بازی بخواهد که از پتانسیل موجود در مشتریان استفاده کند باید از تجربیات نینتندو در این زمینه بهره ببرد. شاید بتوان گفت که امروزه پیچیدگی کمتر، کارایی بیشتری دارد و زمان آن رسیده است که شرکت‌ها به جای قرار دادن جزئیات جدید در کنسول‌ها به فکر سادگی محصولات باشند.  



1- Gamepad که با نام‌هایjoy pad  یا دسته بازی، نیز شناخته می‌شود یکی از انواع کنترل‌کننده بازی است. وسیله‌ای برای کنترل بازی که در دست جای می‌گیرد و به کامپیوتر یا کنسول متصل می‌شود، گیم‌پدها در گذشته دارای دکمه‌های جهت حرکت یا D-pad به شکل کلید حرکتی کیبورد و چهار تا شش دکمه جهت زدن ضربات یا موارد دیگر دو دکمه در وسط و چهار دکمه در پشت دسته هستند.



:: تبلیغات

همراه با شما در اینستاگرام

سایر خبرهای این گروه ...
 
بحث ها و نظرها
0
نظر
برای شرکت در بحث و تبادل نظر در سایت Login نموده، یا ثبت نام کنید.


:: تبلیغات
آموزش پیشرفته AutoCAD 2017 - Part 2
آموزش پیشرفته AutoCAD 2017 - Part 2



 
 
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
Copyright © 1998 - 2016 NovinPendar Co. Ltd. All rights reserved.